wrapper

دسته: داخلی

شرکت خدمات انفورماتیک ISC در یک نگاه
نام شركت: خدمات انفورماتيك
تاريخ تاسيس: 1372
تعداد پرسنل ثابت: بيش از 1000 نفر
كسب رتبه نخست در ده نوع فعاليت انفورماتيكي،
از بين 1464 شركت انفورماتيكي فعال كشور.
دفاتر و نمايندگي‌ها: 66 دفتر استاني 


دفتر مركزي:
تهران، ميدان محسني، خيابان شاه نظري، خيابان نظام، تقاطع خواجوي، شماره 6، ساختمان مرجان
تلفن: 27370 و 29981
فاكس: 81-27377277
كد پستي: 34114-15467
صندوق پستي: 4953/15875
پست الكترونيك: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید


ساختمان شماره 1:
تهران، بلوار ميرداماد، شماره 194، ساختمان نگين
كد پستي: 34511-15496
تلفن: 29981
فاكس: 22221022
صندوق پستي: 4953/15875

ساختمان شماره 2:
تهران، خيابان وليعصر، بالاتر از ميدان ونك، خيابان ليدا، شماره 36، ساختمان صدف
كد پستي: 53663-19697
تلفن: 88661800
فاكس: 88661649

ساختمان شماره 3:
تهران، بلوار ميرداماد، ميدان محسني، خيابان بهروز، نرسيده به ميدان مينا، نبش كوچه هفتم ، شماره 31، ساختمان مينا
كد پستي: 93111-19119
تلفن: 22901615


زيرساخت‌هاي موجود در شركت:
دانش فني و تجربه تخصصي بيش از 18 سال فعاليت در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات
مراكز كامپيوترهاي بزرگ (Mainframe)
شبكه مخابراتي اختصاصي VSAT
راهبري سيستمهاي بزرگ و چند سكويي با قابليت Online/Realtime

سرمايه اسمي شركت: 250،000،000،000ريال
(براي كسب اطلاعات بيشتر از بخش "امور سهام" بازديد بفرماييد)

شکل گیری اولیه

تجهيز سيستم بانكي كشور به ساز و كار مناسب براي اتوماسيون و بكارگيري رايانه در بخش‌ها و لايه‌هاي مختلف خدماتي و عملياتي در ابتداي سالهاي دهه 70 بيش از پيش لازم مي‌نمود. اين مساله محرك اصلي براي تاسيس شركتي تخصصي با تكيه بر ارائه خدمات به موسسات و سازمان‌هاي مالي و تجاري كشور بود.
با تاسيس شركت خدمات انفورماتيك در سال 1372 نوسازي و مدرنيزه كردن بخش‌هاي مختلف سيستم بانكي كشور وارد مرحله جديدي شد. مرحله‌اي كه طي آن با بهره‌گيري از خدمات و امكانات اين بازوي فني و اجرايي كارآمد، ساختار فرسوده و ناكارآمد سيستم بانكي كشور به تدريج تبديل به سيستمي امروزي و كارآمد شد.
        
    

همچنين با سرمايه‌گذاري كلان براي تربيت نيروي انساني متخصص، به مرور اندوخته‌اي ارزشمند از تجربه و تخصص در اين زمينه شكل گرفت. تجربه و تخصصي كه شركت خدمات انفورماتيك همواره آن را اصلي‌ترين سرمايه و دارايي خود به شمار مي‌آورد.
اجراي طرح اتوماسيون بانكي در بانك ملي ايران (1375) در سال‌هاي ابتدايي تاسيس شركت خدمات انفورماتيك آغاز شد. ضمن هموار كردن مسير حركت شركت در براي تبديل شدن به يك سازمان كاملا تخصصي در زمينه خدمات‌دهي به بانكها و موسسات مالي، باعث شد تا شركت اجزاي اصلي سخت‌افزاري، نرم‌افزاري و زيرساخت‌هاي مورد نياز يك سيستم جامع اتوماسيون بانكي را در اختيار گيرد.
در طول بيش از 19 سال فعاليت، شركت خدمات انفورماتيك همواره تلاش كرده تا با توليد، گسترش و تكميل ابزارها و راه‌حل‌هاي مختلف اتوماسيون سيستم بانكي، مهم‌ترين موسسات مالي كشور را به فناوري روز مجهز نمايد و مانع از عقب‌ماندگي بانكها در اين زمينه شود.

زمینه های فعالیت
با گذشت بيش از 19سال از تاسيس شركت خدمات انفورماتيك، اين شركت امروز همانند زمان تاسيس، فعاليت و رسالت اصلي خود را كمك به سيستم بانكي كشور به منظور ايجاد روشها و تجهيز ابزارها براي ارائه خدمات بهتر ميداند. گستردگي نيازها و پيچيدگي راه‌حل‌هاي قابل پياده‌سازي در سطح موسسات بانكي و مالي كشور باعث شده تا شركت خدمات انفورماتيك براي پاسخگويي به مشتريان خود طيف گسترده‌اي از محصولات و خدمات را در اختيار گيرد و عرضه كند.
        
    

فعاليت‌هاي شركت خدمات انفورماتيك از طراحي و توليد نرم‌افزارهاي تخصصي تا ايجاد و گسترش شبكه اختصاصي مخابراتي و از عرضه و توليد دستگاه‌هاي خودپرداز (ATM) و پايانه فروش (POS) تا ارائه خدمات مورد نياز بانك‌ها بصورت برون‌سپاري (Outsourcing) سبد كاملي از راه‌حل‌ها، محصولات و خدمات را به مشتريان خود عرضه مي‌كند.
محورهاي اصلي خدمات قابل ارائه از سوي شركت خدمات انفورماتيك به شرح زير مي‌باشند:
مديريت و اجراي پروژه‌هاي اتوماسيون بانكي     
تهيه، بومي‌سازي و انطباق نرم‌افزار با نياز مشتري     
توليد نرم‌افزارهاي تكميلي بانك و سيستم‌هاي نوين بانكي     
برقراري ارتباط و يكپارچه سازي سامانه‌هاي خارج شركت، نظير سامانه شركت بورس كالا، به سامانه‌هاي داخل شركت به سفارش بانكهاي تحت پوشش     
توليد و راه اندازي سامانه طرح خدمت براي بانكهاي تحت پوشش     
مشاوره تخصصي در زمينه توليد و پياده سازي سيستم هاي نوين بانكداري الكترونيكي     
مشاوره تخصصي و حرفه‌اي در زمينه شبكه ‌هاي مخابراتي     
طراحي، اجرا و پشتيباني انواع شبكه‌هاي كامپيوتري     
توليد، نصب، راه‌اندازي و پشتيباني از شبكه VSAT     
مشاوره، تهيه، نصب، راه‌اندازي و راهبري سيستم‌هاي Mainfarme     
تهيه، نصب، راه‌اندازي و پشتيباني پايانه‌هاي ATM، POS و PINPAD     
ارائه خدمات تخصصي و مشاوره‌اي در زمينه‌هاي طراحي سيستمهاي كاربردي و خدمات كامپيوتري     
توليد، مونتاژ و پشتيباني دستگاه‌هاي كامپيوتر شخصي و بزرگ و دستگاه‌هاو تجهيزات مورد نياز اتوماسيون بانكها     
راه‌اندازي، راهبري و پشتيباني سيستمهاي نظام پرداخت بين بانكي (شتاب، ساتنا،پايا،...)     
راه‌اندازي، راهبري و پشتيباني شبكه هدايت اطلاعات بين بانكي (شهاب)     
ايجاد و ساخت سايت‌هاي پشتيبان در نقاط مختلف كشور     

در حال حاضر شركت خدمات انفورماتيك راهبري و پشتيباني عمليات وسيع بانكي براي بزرگترين بانكهاي كشور را در سيستمهايي كه مسئوليت راهبري آن را بر عهده دارد به طور ميانگين در ابعاد زير ارائه مي‌كند:
ماهانه بيش از 450 ميليون عمليات بانكي Online Realtime صورت مي‌گيرد.     
بيش از 7000 شعبه سيستم بانكي كشور تحت پوشش اين سيستم ها است.     
حدود 70 ميليون نفر از مشتريان بانكها كه داراي بيش از 80 ميليون حساب هستند از خدمات اين سيستمها استفاده مي‌كنند كه مبلغي حدود 200 هزار ميليارد ريال گردش روزانه اين حسابهاست.     
ماهانه بيش از 140 ميليون عمليات شتاب صورت مي‌گيرد.     

جايگاه شركت
شركت خدمات انفورماتيك يكي از بزرگترين شركت‌هاي فعال كشور در زمينه فناوري اطلاعات محسوب مي‌شود. خدمات انفورماتيك با تكيه بر نيروي انساني متخصص خود موفق به كسب رتبه اول با مجموع امتياز 333550 در ميان شركتهاي رايانه‌اي كشور براساس طبقه‌بندي صورت گرفته از سوي شوراي عالي انفورماتيك شده است.
همچنين بر اساس طبقه‌بندي تكميلي صورت گرفته از سوي انجمن شركتهاي انفورماتيك، شركت خدمات انفورماتيك زمينه‌هاي فعاليت خود را در 13 شاخه تخصصي اعلام كرده و در هر شاخه به صورت جداگانه حائز رتبه اول است:

رتبه اول در ميان شركتهاي رايانه‌اي كشور در شاخه ارائه و پشتيباني سخت‌افزاري كامپيوترهاي بزرگ  (Mainframe)
 
رتبه اول در ميان شركتهاي رايانه‌اي كشور در شاخه توليد و ارائه رايانه‌هاي غير  (Mainframe)  
رتبه اول در ميان شركتهاي رايانه‌اي كشور در شاخه توليد و ارائه دستگاه‌هاي جانبي  
رتبه اول در توليد و پشتيباني نرم افزارهاي سفارش مشتري  
رتبه اول در ارائه و پشتيباني نرم افزارهاي خارجي(SE) و سيستم‌ها  
رتبه اول در ميان شركتهاي رايانه‌اي كشور در شاخه شبكه داده‌ها  
رتبه اول در مشاوره و نظارت بر اجراي طرح‌هاي انفورماتيكي  
رتبه اول در خدمات پشتيباني  
رتبه اول در آموزش و پژوهش  
رتبه اول در سيستمهاي ويژه
رتبه اول در ايجاد و اداره شبكه هاي گسترده رايانه اي از جمله شبكه هاي گسترده خدمات بانكي و بازار سرمايه
رتبه اول در فعاليت در زمينه سيستم هاي ويژه رايانه اي نظير اتوماسيون صنعتي و كارت هوشمند
رتبه اول در ارائه خدمات پشتيباني سخت افزاري و نرم افزاري

علاوه بر اين شركت خدمات انفورماتيك با هدف ارتقاي مديريت كيفيت در سازمان در سال 1378 موفق به اخذ گواهينامه ISO 9001 در زمينه طراحي، مهندسي و ارائه خدمات شبكه‌هاي مخابراتي و رايانه‌اي شده و از اين تاريخ بازرسي‌هاي مداوم و مستمر براي حصول اطمينان از حفظ سطح مطلوب مديريت كيفيت توسط بازرسان رسمي صورت مي‌پذيرد.
علاوه بر اين شركت خدمات انفورماتيك دومين شركت فعال در زمينه فناوري اطلاعات است كه در بورس تهران پذيرفته شده و سهام آن از اين طريق در اختيار علاقمندان و خريداران قرار گرفته است.

نمایندگیها و لیسانسها
سياست شركت خدمات انفورماتيك در اجراي پروژه‌هاي كلان، همواره با جهت‌گيري انتقال تكنولوژي تنظيم شده است. به همين منظور شركت همواره كوشيده است تا به هنگام خريد نرم‌افزارها و دريافت نمايندگي‌هاي مورد نياز، حقوق مربوط را به صورت انحصاري براي كل كشور (Country-wide License) در اختيار بگيرد. همچنين در مورد نرم‌افزارها سعي شده است تا در اغلب موارد متن كامل برنامه (Source Code) و آموزش‌هاي لازم براي گسترش‌هاي آتي نيز از توليدكننده دريافت شود.
        

    

بر اين اساس كارشناسان آموزش‌‌ديده شركت همواره موفق شده‌اند تا تمام فعاليت‌هاي منطبق‌سازي و پشتيباني نرم‌افزارها را بدون نياز به كمك كارشناسان خارجي به انجام رسانند.

در اين زمينه ليسانس نرم‌افزارهاي زير در اختيار شركت خدمات انفورماتيك قرار دارد:
نرم‌افزار بانك ايران، از شركت AxSys     
نرم‌افزار كارت ايران، از شركت SLM     
نرم افزار مديريت مالي، از شركت CedAr( سابق QSP)     
نرم‌افزار اعتبارات اسنادي، از شركت CHINA SYSTEM     
نرم‌افزار صدور گواهينامه ديجيتال، از شركت UTIMACO     
نرم افزار توزيع و آرشيو گزارشها، از شركت MACRO4     
نرم افزار اتوماسيون شعبه بانكي، از شزكت CedAr-Plus     

نمايندگي‌هاي سخت‌افزاري نيز عمدتا با در نظر گرفتن امكان انتقال تكنولوژي از شركت‌هاي خارجي دريافت شده است. در اين زمينه شركت خدمات انفورماتيك در حال حاضر داراي نمايندگي‌هاي زير است:
دستگاه‌هاي خودپرداز (ATM)، از شركت WINCORE NIXDORF     
چاپگرهاي بانكي، از شركت WINCORE NIXDORF     
دستگاه‌هاي پايانه فروش (POS)، از شركت GEMALTO     
كارت‌هاي هوشمند، مغناطيسي و سيستم‌هاي ايمني، از شركت SETEC

معرفی تامین کنندگان

شرکت به پویش ایرانیان آسیا

شرکت به پویش ایرانیان آسیا در سال ۱۳۸۹ با هدف به کارگیری دانش فنی تعدادی از متخصصان حوزه نظارت تصویری و افزایش توان رقابتی کشور در مقابل فشار تحریم ها توسط نرم افزارهای خارجی، کار خود را آغاز نمود. در ابتدا تعداد متخصصان به کار گرفته شده در شرکت بسیار معدود بود، اما رسیدن به هدف یاد شده، گسترش روزافزون شرکت را طلب می کرد. گستردگی حوزه نظارت تصویری و نیز وجود رقبای قدرتمند و بانفوذ در این حوزه نیز از دیگر دلایلی بود که سبب شد موسسان به پویش به سرعت شرکت را گسترش دهند.

ادامه مطلب...

معرفی تصویری