پر فروش ها

images/tcm_2000.jpg
ماژول کارت خوان و کارت نویس که در خود پرداز ها و کیوسک ها قابل استفاده است.این محصول کره ای پس از
سه شنبه, 27 خرداد 1393
این محصول از مجموعه کارت خوان‌های غیر تماسی (Contactless) شرکتACS کره است. این کارتخوان از سیستم
دوشنبه, 26 خرداد 1393
دستگاه کارتخوان نانو pcProx مبتنی بر فناوری نانو شاخته شده که به قدری کوچک است که می‌تواند برای
شنبه, 17 مرداد 1394

در اکوسیستم پرداخت الکترونیک کشور ، علاوه بر شرکت های پرداخت الکترونیک (که به عنوان payment service provider یا بطور خلاصه PSP نیز از آنها یاد می شود) شرکت های دیگری از جمله فن آوران پارس یار با نام تجاری کیف پی به عنوان پرداخت یار وجود دارند که سرویس هائی به مراتب منعطف تر،کاربردی تر و کاربر پسند تر ارائه می کنند.این شرکت ها با همکاری یک شرکت PSP و با استفاده از زیرساخت های بانکی و پرداخت الکترونیک کشور اقدام به ارائه سرویس های پرداخت موبایلی،اینترنتی یا ارزش افزوده می نمایند که این روزها با اقبال زیادی از طرف کاربران همراه بوده است.در ادامه درباره این شرکت ها بیشتر بدانید.

 

تقریبا 3 سال تلاش مستمر از طرف همه بازیگران این حوزه انجام شد تا موجودیت پرداخت یار به رسمیت شناخته بشه و بتونه جایگاه خودش را در بازار تثبیت کنه.امروز که این مطلب نگاشته میشه شرکت های محدودی از جمله فن آوران پارس یار - که احتمالا با نام تجاری کیف پی KifPay - با اون آشنا هستید موفق به گذراندن مراحل تست و امضای تفاهم نامه همکاری با شاپرک شده اند.

 

شاپرک کیست؟

برای اینکه به تعاریف رسمی وفادار بوده باشیم، ابتدا تعریفی را برای شما نقل می کنیم از سایت رسمی این شرکت که در قسمت "درباره ما" درج شده و سپس یک تعریف بسیار ساده هم اضافه می کنیم.

 

شرکت شاپرک با توجه به دلایل متعددی که مهمترین آنها عبارت بودند از دشوار شدن کنترل و نظارت، ناکافی بودن کنترل‌ها و تخصیص غیر بهینه منابع در صنعت پرداخت کشور و بر اساس چارچوب مصوبه مورخ 25/12/89 شواری پول و اعتبار ایجاد گردید. 

بیانیه ماموریت شرکت شاپرک به شرح زیر است:
"مأموریت ما به‌عنوان یک نهاد متخصص، ایجاد وحدت فرماندهی و مدیریت و نظارت هوشمند بر صنعت پرداخت الکترونیکی کشور، حفظ یکپارچکی، افزایش اعتماد، توسعه این صنعت و تسهیل ایفای نقش حاکمیتی و نظارتی بانک مرکزی است."

چشم انداز شرکت شاپرک در افق 1400 به شرح زیر تعریف شده است:
"ما به‌عنوان نهاد مرجع و متولی مدیریت یکپارچه صنعت پرداخت الکترونیک کشور، هم ردیف با کلاس جهانی، بستر توسعه خدمات نوین، ارتقاء سطح کیفیت خدمات، اعتماد عمومی و تقویت رقابت عادلانه را برای کلیه ذینفعان این صنعت فراهم آورده‌ایم."

اهداف شرکت شاپرک با توجه به آخرین برنامه ریزی استراتژیک صورت گرفته در پایان سال 1395 به شرح زیر تعریف شده است:

  • هدف 1 : اعمال مدیریت و نظارت هوشمند بر شبکه پرداخت الکترونیک
  • هدف 2 : استاندارد سازی، ایمن سازی، ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش اعتماد عمومی
  • هدف 3 : توسعه بستر خدمات نوین پرداخت الکترونیک
  • هدف 4 : مدیریت اثر بخش بازار و تقویت رقابت عادلانه در صنعت پرداخت الکترونیک
  • هدف 5 : توسعه و بهبود توانمندیهای سخت افزاری، نرم افزاری و فکر افزاری شرکت شاپرک

 

و اما به زبان ساده تر... شاپرک خلاصه شده عبارت "شبکه الکترونیکی پرداخت کارت" است که در سال 89 به دلیل نقص در فرایند های فنی و کسب و کاری یکی از شرکت های فعال در حوزه پرداخت الکترونیک که موجب سو استفاده از اطلاعات برخی دارندگان کارت هم گردید ،نیاز به حضورش احساس شد.این شرکت به وجود آمد تا به بازار شرکت های پرداخت الکترونیک نظم و انسجام ببخشد و بازوی اجرائی و قانونگذاری بانک مرکزی در بازار پرداخت الکترونیک باشد.در حال حاضر 12 شرکت پرداخت الکترونیک با مجوز شاپرک و طبق قوانین بانک مرکزی در ایران در حال فعالیت هستند.لیست شرکت های پرداخت الکترونیک و پرداخت یارهای مورد تائید بانک مرکزی و شاپرک روی سایت شاپرک قابل مشاهده است.

چطور به پرداخت یار ها اعتماد کنیم؟

 پرداخت یارها شرکت هائی هستند که تحت نظارت بانک مرکزی و شاپرک فعالیت می کنند.همه این شرکت ها می بایست از طریق یکی از 12 شرکت پرداخت الکترونیک که بالاتر اشاره کردیم به شاپرک معرفی شوند. کیف پی یکی از شرکت های معرفی شده از طرف شرکت کارت اعتباری ایرانکیش است.

پرداخت یارها چه خدماتی به ما ارائه می کنند؟

شاید مهمترین تفاوت میان پرداخت یارها و شرکت های پرداخت الکترونیک در سرویس های قابل ارائه باشد.بانک ها و شرکت های پرداخت الکترونیک به دلایل مختلفی از جمله بزرگی ساختار اداری،حجم زیاد فرایند های اجرائی و هزینه های اجرائی بالا تمابلی برای ورود به بازارهائی که با مشتریان خرد سر و کار دارد را ندارند.سلائق مشتریان در ساختارهای بزرگ نمی تواند قابل پذیرش و اجرا باشد در صورتی که دقیقا در سرویس های پرداخت یاری این سلائق مهم هستند و به عنوان نقطه قوت محسوب می گردند.

از جمله خدماتی که پرداخت یار ها ارائه می کنند می توان به موارد زیر اشاره نمود

  • ارائه درگاه پرداخت اینترنتی
  • ارائه درگاه پرداخت موبایلی
  • ارائه راهکار پرداخت لینکی
  • ارائه راهکارهای شخصی،کسب و کاری و سازمانی رفاهی
  • فروش دستگاه های کارتخوان
  • ارائه انواع سرویس های منطبق با سلائق مشتری
  • باشگاه مشتریان
  • پرداخت های ارزی
  • تجمیع،تسهیم و تخفیف

ممکن است این سرویس ها به صورت یکپارچه در همه پرداخت یارها ارائه نگردد.

 

 

 

معرفی تامین کنندگان

گروه کارتهای اعتباری ایران

 این گروه با هدف توسعه خدمات تجارت الکترونیک در بخش خصوصی با استفاده ازخدمات پرداخت بر روی شبکه مستقل و غیربانکی تاسیس شد. گروه کارتهای اعتباری ایران در ابتدا با گرد آمدن شرکتهای توانمندی همچون زرین کارت، داده پردازی خراسان، ایست کردیت کارت گروپ، لیان اینترنشنال لویالتی کارت گروپ و ... آغاز بکار کرد.

ادامه مطلب...